Marketingberichten via bedrijven

Reclame; we worden er dag in dag uit mee geconfronteerd. En daar zit eigenlijk meteen het probleem in. Dat confronterende. Reclame werkt volgens mij namelijk het beste als het juist redelijk ongemerkt wordt waargenomen, maar tóch een onnavolgbare indruk achterlaat. Precies, ik heb het over signing. In dit blog wil ik graag signing tegenover zeer aanwezige reclame plaatsen. De aanleiding hiervoor? Het besluit dat WhatsApp reclame mogelijk maakt. Nog niks over gehoord? Lees dan snel verder!

IN YOUR FACE!

Okay, WhatsApp maakt reclame dus mogelijk. Hier wordt mee bedoeld dat bedrijven berichten mogen versturen. Naar ‘klanten’. Nou nee, naar mensen die ooit een keer hun mobiele nummer (via via) aan dat bedrijf hebben gegeven. Die groep bedoelt WhatsApp met klanten. Nou heeft dit zeker wel z’n voordelen. Want als ik op reis ga, vind ik het erg handig als de luchtvaartmaatschappij mij wijst op een vertraging. Of een gratis kop koffie die ik ergens op kan halen, vanwege die vertraging. Maar wat ook getolereerd is straks, zijn marketingberichten. Elke keer een piepje. Kijken, want het kan een belangrijk appje zijn. Nee. De fietsbellen zijn in de aanbieding. PIEP! Kijken. Nope. Dit keer zijn het de keukenrollen. Afgrijselijk! Deze vorm van reclame is ontzettend ‘in your face’. En dus vervelend. Neem daarentegen nou signing. Opvallende reclame, maar puur voor de mensen die het willen zien. Signing werkt namelijk volgens het volgende principe. De reclame wordt niet naar de klant toegegooid, maar de klant loopt of kijkt juist zélf naar de reclame! Netjes, vriendelijk en vooral: werkend!

Klantvriendelijke reclame

Signing is een vorm van reclame waarbij de opdrachtgever zélf de reclame-uiting vormgeeft. Een bedrijf is dus niet meer afhankelijk van standaard vormen en methoden. Het kan zich daarmee enorm onderscheiden van andere bedrijven. Er zijn reclamebureaus die hier prima bij kunnen helpen. Zij pakken het gehele proces op. Van het ontwerp tot de oplevering. En dat alles van topkwaliteit. Signing kan in verschillende vormen komen, maar altijd vriendelijk tegenover de ontvanger. Niet zoals die WhatsAppjes dus. Denk bij signing bijvoorbeeld aan vlaggen, banieren, spandoeken en presentatiesystemen. De ontvanger loopt er langs, ziet het staan en pakt ‘ongemerkt’ een bedrijfsnaam op! Dat werkt zó veel beter dan agressieve marketing!

De voordelen van signing

Signing biedt de volgende voordelen:

  • Toegewijd
  • Klantgericht
  • Precies op maat
  • Goede prijs-kwaliteitsverhouding
  • In vele vormen en maten te verkrijgen

Kies wat werkt

Mocht u zelf op zoek zijn naar de juiste reclamevorm: kies dan wat werkt. U weet nu wat dat is. Signing! Succes met het laten realiseren van uw werkende reclame!